fredag, september 14, 2007

Mot den stora hufudstaden

Hej hopp,
tänkte bara berätta att jag lever. Några av vet hur det har fortskridit med tanden andra inte.
Men nåväl dagen började med att vi stod på mässa och det gick bra. Jag och B tänkte gå och äta lite lunch då vi slutade vid tolv. Först då kände jag att jag petade i maten och magen körde runt.
Jag tänkte titta på en jacka då B gav sig hemåt. Var på Lindex en sväng och när jag kom ut därifrån mådde jag illa och fick ont i magen. En pling hem till grannen för att fundera ut om hon kunde köra mig till stan sedan om jag tog bussen hem en vända (då var det typ 2 timmar kvar till operation). Men hon svarade inte. Att åka buss skulle ge mig typ en halvtimme hemma var inte lönt så jag våldgästade E på Lindex (den andra ;o)) och hoppades att hon kunde gå med och fika eller något. Men hon hade nyss lunchat. Fast vi pratade lite och då släppte det.

Sedan gick jag dit och sprang på toa en 90 gånger. Fick gå in och göra en panoramaröntgen - såg senare hela käken det var lite coolt ;) . Sedan 4 !! stora sprutor. Ett grönt plastskynken över mig så jag såg ingenting. En "vinkelslip" genom huvudet. Ja det kändes och lät så när han borrade i benet. Sedan sa det plopp och tanden var ute. Den var så skör och förstörd att den gick sönder när han tog ut den. O kom (tack söt) och hämtade mig på stan då jag införskaffat förnödenheter (läs Alvedon, Citodon, glass, youghurt, nyponsoppa, tidning och mjukt vitt bröd). Bra hela kostcirkeln *hehe* Nåväl kunde inte äta då jag var bedövad. Sedan när bedövningen släppte aj aj vad ont det gjorde. Och ont har det gjort. Ätit små små (demovisningsbitar av mackan) såna man får på ica ni vet. Nåja nu kan jag äta ganska bra igen..tuggar på ena sidan bara.

Inget nytt är skapat så inga bilder blir det.
Nu måste jag smita för jag ska åka tåg till stora hufudstaden. Där ska jag sitta på förbundsmöte med dansen hela helgen. Men först ska jag besöka Skapa Hobby. Det ni :)

*kram*

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med en uppdatering!! Jobbigt med tanden *kramas* Skönt att det börjar bli bättre iallafall. Hoppas du hittar något skoj på Skapa. Ha det gott i helgen så hörs vi!