onsdag, oktober 03, 2007

Så var det oktober...

Okej en del av de svåraste att gå igenom under året är avklarat. Kändes inte lika hårt i år faktiskt. Skönt.. mamma finns ju lixom i mitt liv ändå så dom där svåra dagarna inte är så svåra det gör inget. Det jag pratar om är alltså den 9:e och den 28:e september. 9:e var den dagen då mamma dog vid lunchtid kan klockan varit halv tolv eller halv ett kanske. Den dagen är som ett töcken. Alla frågar vad man gjorde den 11:e september. Jag vet - jag grät. Jag visste faktiskt inte att en stor del av USA:s befolkning hade dött - mammas död var så mycket större. På kvällen när vi för första gången sedan den 9:e tittade på tv (hade varken hört nyheter eller läst tidningen) så visade det sig att Äntligen hemma hade utgått. Först förstod jag inte varför de om och om igen visade plan som flög in torn, trodde det var någon film. Blev uppenbart förbannad för Äntligen hemma var lixom ett sånt typ av program jag ville se just då. Men så blev det inte.

Den 28:e var dagen för begravningen inte ett fullt lika hårt datum men ändå. Nu är det bara julen att ta sig igenom. Den kommer nog alltid att vara riktigt svår.

Pappa fyllde år igår. Gubben börjar bli gammal 73 igår. Skickade ner blommor och har en förhoppning om att kunna åka ner dit snart. Har inte varit hemma sedan i juni. Nåväl blev en pratstund då han berättade att E gick dåligt.. ångest ... E har funnits i hela mitt liv nästan. Okej hon är ehum 84 .. 85 ehh 86 .. nåja jag minns inte men över 80 iaf. Jag börjar få noja över att hälsa på folk innan de försvinner. Vilket oxå varit min ambition med släkten i norr. Pappa börjar ju bli till åren så oxå hans bröder. Tacksam för att pappa är frisk och kry men det är ju inte alla. Sist jag var i norr och träffade dem var jag ... hmm.. 10-12 år .. det börjar bli mer än en 15 år sedan huvvaligen. Pappa och mamma var upp en sväng samma sommar som hon sedan försvanna så det är 6 år sedan pappa var där oxå. Hade ju tanken att ta husvagnen upp men har jobbat 3 somrar på rad nu juh. Dessutom visade det sig att pappa nu sålt husvagnen.. men man kan ju hyra.

Vad säga med detta? Jo att ta hand om nära och kära. Eventuellt så var det bara för att jag skulle få uppa som jag skrev detta. Fast det där med nära och kära gäller ändå. =)

På lördag blir det scrappträff utanför Enköping så efter det kanske det kan finnas lite nytt om inte innan. Jag har skapat men det är inte klart alternativt så var det till finalen i Scrappiz tävling som inte får visas.. tjingeling.. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh, vännen!! Så fint skrivet! Det är bra att påminnas om att ta hand om sina nära och kära! Att inte ta någonting för givet. *rörd*
Önskar så att jag hade fått ge dig en riktig kram idag men det får bli en extragosig cyberkram!! *kraaaaaam* /Milla