måndag, mars 17, 2008

Inget jobb =(

Jahapp dags att berätta hur läget är..fast läget är ju inte så bra.. Fått nej nu från Sundbyholms Slott, Åsby, Proffice på ett jobb som skulle börjat idag och Selecta. Så nu är jag tillbaka på ruta 1. Måste dessutom söka jobbet i Flen - sa min handläggare det är bläigt men men.
Fast nu har jag hittat lite andra jobb att söka så vi får hoppas på dem. Håll tummarna ..jag vill ha ett jobb som jag kan känna mig nyttig på, som jag trivs med och som inte ligger alltför långt bort är det för mkt begärt lixom ?

Nåja har inte scrappat något - påbörjade iofs ett projekt i tisdags på MOEs kurs men det är lite hemligt. Men idag får ni nöja er med några kort.
Ett till han som var hos oss och callade på dansen i lördags. Ganska enkelt - han fick det och en ask choklad från Mälarchocolaterie. Så sa han du gör alltid så jättefina saker :) *glad*

Sedan ett kort som skickades till en kompis (tjej japp ;o) ) i Malmö. Hon firar precis som jag och många av mina vänner sin 30-årsdag detta år. Dessvärre har hennes cancer ju spridit sig och jag bara hoppas att hon hänger i. (finns att läsa i årssummeringen om henne) Jag vill inte gå på begravning - även om vi inte pratar så ofta nuförtiden så var hon min bästa vän - verkligen bästa vän vi umgicks ju varje dag i skolan - varje helg ..sov över hos varandra ..pratade i telefon trots att vi nyss setts och ja ni vet - vi var bästa vänner genom 7:an - 9:an sedan kom vi på olika skolor. Men hon finns ju ändå där i mitt hjärta. Öhm oj svamlligt nåja kortet ..här nedan.
Kunde ju inte vara där när hon fyllde år så jag skickade JeMa på kvällen med lite blommor från oss - V blev nog lätt överraskad =).

Tja annars då ... förra veckan såg till att jag hamnade i riktig svacka ..men nu klättrar jag uppåt igen. Men om jag inte får ett jobb nu väntar jag gärna och jobbar i Köping i sommar.. *önskan till jobbguden* där vet jag ju att jag trivs iaf. Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fyy så jobbigt att hela tiden ha pressen att söka jobb, vänta på svar, förnya dig, vara tillgänglig och attraktiv på arbetsmarknaden... *kramas*
Hoppas såååå att ditt jobb dyker upp snart!!
Skönt iallafall att du känner dig lite mer uppåt nu!
Jättefina kort vännen! Du är så duktig och jag instämmer, du gör alltid så fina saker!
Kramen!

Anonym sa...

Jag lider med dig i din jobbsituation! Hoppas att det ordnar sig snart eller att du åtminstone får sommarjobba i Köping. kram!