tisdag, mars 11, 2008

Nya layouter och oförändat på arbetsfronten...

Hej hopp så har det gått en vecka igen tänk att det ska vara så svårt att blogga mer än en gång i veckan... Nåja här kommer den nya skörden.

Denna efter Swescraps skiss v 9. Blev nöjd då den gjordes på någon timme - på order av Milla. Dessvärre inte publicerad men bra för jag blev av med några kort som jag har bläddrat igenom några gånger. I texten står det: Frostnupna träd må vara hur vackra som helst men jag är en person som längtar efter vitsippor och vårens första flugor.


Här ett kort som jag påbörjade förra tisdagen på MOE scrapkurs där jag var med som assistent ;o). Slutförde det dagen efter men var för lat att limma fast bokstäverna.
Bokstäverna är förresten Diesel Grande :) Dom har flyttat hem. Tack kära Mats för att tog med dom över pölen *puss* ;o). Dom ser inte gigantiska ut såhär men om man betänker att den LO:n som är ovanför är diesel vanliga så är dom rätt stora ... men fina...

Denna gjorde jag innan jul men fastnade oxå någonstans mitt i. Igår bestämde jag mig för att den inte fick skräpa längre så sidan 2 blev ganska enkel men klar iaf. Dessutom blev jag nöjd. Ser du MOE 2 av 3 blommor fick vara med oxå. I texten står det: Den 6 juni 2007 åkte vi till Strömsholms Slott. Vi åt glass och gick en underbar promenad. Numera är ju nationaldagen en röd dag så vi var lediga och slappade.


Annars... tja som vanligt. Jag håller i träningen till minst en gång i veckan på friskis .. ibland 2 ...några promenader har det blivit. Annars går jag mest hemma och väntar. Väntar fortfarande besked från 2 eller ja 3 blir det nu för jag var på intervju igår igen. Men just nu retar det mig mest att jag har fått en platsanvisan till ett jobb i Flen. Dvs jag är tvingad att söka - söker jag inte ingen akassa..söker jag och får och tackar nej ..ingen akassa. Dom vet att måla in oss i ett hörn. Iofs är det ett jättebra jobb men jag vill inte pendla 3 timmar om dagen. Jag blir less.
Men idag tänker jag vara glad. Jag har städat och tvättat så nu ska jag pyssla. Sedan middag med MOE och scrapkurs.. wehoo :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det börjar bli en nätt liten QK-familj hos dig nu *s*. Diesel skulle gärna få flytta in här hemma också. Det är verkligen fint. Jag gillar dina LO:er! Du är ju en klippa på snabbscrapp ju *s*. Strömsholm blev nog min favorit iallafall. Himla snyggt upplägg på en dubbel. Me like.
Så fint kortet är förresten. Schysst att grande funkar även på kort.
Hoppas du får napp på jobb snart. Helst nääära dårå ;-)

Anonym sa...

Längtar efter dig också, vännen! Du är en klippa, glöm aldrig det. :)

Alla dessa LO:er du har gjort den här gången är superfina! Jag gillar nog mest den översta, om våren. Härliga färger och så är ju Diesel alltid snyggt.

Kramis!