onsdag, april 02, 2008

Hej hopp...

Jaha då var det april då. Igår var det en helt underbar dag med strålande sol - inte lika strålande idag dock men men.



I lördags gav mig av i bilen och hämtade Therese i Arboga och så begav vi oss till Örebro - där scrappade vi från 10 (ja vi kom någon minut efter) och fram till halv nio på kvällen. Efter det gick vi till Efesos (grekisk restaurang) och åt middag .. gooooott :) Sedan skjutsade jag Therese hem och försökte hålla ögonen öppna resten av vägen. Var hemma kl 12 fast det blev ju klockomställning så den blev ju 1 ... och nästan 2 innan jag kom i säng.



Iaf så gjordes det av med en del pengar på de 3 butiker som var där. Jag hann få till 3 grejer under dagen - jag är ju sååååååååå seg på att komma igång. Det blev ett kort till en korttävling som gjorde på 10 min, en LO till kittävlingen och en LO till en skisstävling. Nöjd med det jag fick till och många glada skratt tillsammans med bordskompisen :)


Kul oxå att se LottaR, LenaS och Vixxxan .. dessutom fick jag ett ansikte till Trollmor.

Nåja här kommer LO.sarna..
Först ut den till kittävlingen. Minst 3 mönstrade, band eller pärlfloss och minst 1 blomma. Jag började klippa ut mönsterpappret till höger och hjärtraden (från samma papper) så långt var jag överrens med mig själv. Sedan började jag klippa ut rankan till vänster tog säkert 30 minuter.. sedan klippte jag av den efterhand till slut var jag redo att kasta hela skiten. Men när jag kom på att jag kunde gömma den kom jag tillbaks på banan igen. Både jag och Therese var överens om att det är nyttigt att få skapa av kit man inte själv plockat ihop. Men så här i efterhand måste jag säga att jag är väldigt nöjd med denna.

Sedan till skisstävlingen. Det var en svår skiss men med många fina tolkningar. Nöjd med denna oxå - ganska enkel men jag har ju fler på samma tema från semestern.

Nåväl jag vann inga tävlingar - vare sig i lotteri eller LO.s men jag hade en trevlig dag med bra shopping :) så det var trevligt trevligt.

Annars är det som vanligt fortfarande inget jobb. :(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag blir nästan lite avis på din låååånga scrapdag!!! Vilka fina LO:er du gjort!! Den översta är ursnygg!!

Anonym sa...

Jättekul att träffa dig också vännen! jättehärliga LOer!!!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Den ser ännu finare ut nu med den utklippta rankan. Tur att du inte pajade den helt. Jag blev rätt nöjd med mina oxå. Kul var det och dyrt blev det men det var det värt. Vi ses på lördag!!
Kram
Tessan